13-04-08

Trainingsstage in de Drome, nog eens slecht weer...

Afb016

Afb020

Afgelopen lang weekend op stage in de Drome, in Lus La Croix Haute, etappe-dorp van de Chemins du soleil. Het doel: de eerste etappe verkennen.

En nog eens hadden we pech met het weer, abnormaal winterse omstandigheden voor de tijd van het jaar. Regen, hagel, sneeuw, koude. Het begon nochthans goed op dag 1, dag 2 was een ramp heel de dag neerslag en ijskoude temperaturen. En op dag 3 reden we weer naar huis.........

De eerste fotos hierboven zijn van dag 1, die hieronder van dag 2 en 3.

Hopelijk is het weer over 3 weken wel top!

Afb021

Afb023
Afb024

Hoe het er bij goed weer uitziet kan je enkele logs terug zien...

20:56 | Commentaren (0)

06-04-08

Rider down...

Zowel mentaal als fysiek ging ik vandaag neer...

Het loopt gewoon even niet zo lekker met het biken, de benen voelen nogal altijd als oude verdorde takken aan, goesting is soms ver te zoeken, lichaam is moe en leeg. Mentaal leeg, dipje.

Een moment niet opgelet, paaltje + stuur = crash. Als Bram niet geroepen had had het erger geweest. Nu zag ik nog net het paaltje en kon mijn hand van het stuur halen zodat deze niet gekneld kwam te zitten tussen stuur en paaltje. Een fractie van een seconde later lag ik daar dan, fysiek op de grond. De rode verf van het paaltje hangt nog op de remhendel...IMG_1718

Nu proberen te herbronnen, lekker eten koken voor Griet, Ronde kijken op tv, met de Pebbles gaan wandelen,...rust en vandaag even geen fiets.

PS zet je remhendels nooit te vast, dan kunnen ze uit de weg draaien als je valt en breken ze niet af, had ik de remhendels echt vast gezet had er iets echt kapot kunnen gaan.

12:10 | Commentaren (2)

04-04-08

Nog een kleine maand...

Photo_050
 Nog een kleine maand en we starten in de Raid VTT Les Chemins du Soleil, course Elite. Al een jaar zijn we er mee bezig, urenlange trainingen werden afgewerkt, meermaals haalden we een 'nat gat', kilos modder werden van A naar B gereden. En nu, nu begint het nog maar pas. De laatste weken in rechtstreekse aanloop naar de wedstrijd. De laatste kansen om de vorm op peil te brengen. Dit alles moet dan nog eens gekoppeld worden aan de job en het priveleven. Op het werk staan er heel wat klantenbezoeken en een grote beurs in het buitenland op de agenda, op zich al slopend en zwaar. Dan tussendoor nog een lang weekend naar Frankrijk (parcours verkennen) en nog een weekend naar Duitsland (Kellerwald Bike Marathon als voorbereidingsrace). Ik zal dus niet veel in mijn eigen bed kunnen slapen deze maand. Ik zal blij zijn wanneer april voorbij is en het is nog maar net begonnen.

Maar als ik dan de foto hierboven zie dan komt de goesting weer helemaal terug, dan weet ik dat het fantastisch zal zijn. Het blijft natuurlijk afwachten of we nog gaan genieten van het landschap tijdens de wedstrijd. Gelukkig kunnen we er tijdens de verkenning volgend weekend al eens goed naar kijken.

We starten ook als echte underdogs/outsiders lees het nieuwsberichtje hieronder maar... http://www.mtbikers.net/phpnews/news.php?action=fullnews&... 

14:22 | Commentaren (0)

18-03-08

Een keer eens niet over fietsen...

Het is modern, het is cool, het is wat we zochten, het is wat we willen,..., het wordt van ons! Griet en ik hebben ons eigen huisje gekocht!

131230_bie1

blog 1
blog 2
Getekend door Lou Janssen.

Van de zomer genieten we dit jaar al in onze eigen tuin.

20:59 | Commentaren (3)

12-03-08

De Yeti waarmee het allemaal begon...

juli fro
 

Back in the days....toen Juli Furtado (coolste bikester ooit?) voor Yeti reed werd ik verliefd. Niet alleen op Juli (die later met GT zowat alles zou winnen wat er te winnen valt) maar op haar Yeti.

We waren op reis in Frankrijk en ik kreeg een tijdschrift kado, een VTT Mag. Ik was toen nog een snotaapje (jaar of 11-12) en leerde mijn Frans en Duits uit MTB boekskes. Daarin stond een grijs met Turquoise Yeti FRO, startnummer op het stuur, duidelijke sporen van hard race gebruik...zalig, pure cult. Vanaf toen stond het vast dat ik een Yeti wilde hebben, het bleef bij dromen want goedkoop waren ze toen al niet. Uren en uren bladerde ik door het tijdschrift. Voor de snotaap van toen onbetaalbaar, voor de jonge man van nu een bereikbare droom. De laatste nieuwe ASRc is besteld en daarmee haal ik mijn droom in huis. Het bladeren door tijdschriften heb ik nog steeds niet afgeleerd mijn favoriet is nu een What MTB met daarin de test van de ASRc...

decoration

Klik op deze foto voor de test van de ASRc.                                                  

Klik op de bovenste foto om het artikel en andere artikels over Yetis te zien.

21:47 | Commentaren (0)

09-03-08

Maartse buien....

decoration

Het is weer zover, de maand maart. Een van de hardste maanden voor een fietser. De winter is al lang (te lang) bezig, de lente wordt verwacht. MAAR eerst moeten we maart nog overleven. Koude prikken, regen, wind, wind veel wind...en soms zelfs sneeuw.

Toen ik afgelopen dinsdag om 6uur 's avonds nog met Ief op training vertrok was het al redelijk fris en stond er een strakken wind. Na een dik uur splitsten onze wegen, Ief naar Geel ik naar Vosselaar. Nog eens vijf minuten later brak de hel los. Wind op kop, smeltende sneeuw snijdt lippen en wangen open. Handschoenen en schoenen lopen vol water de temperatuur daalt drastisch. Gelukkig had ik mijn kleine beschermengel bij, mij Gore Paclite jasje, klein opgeplooid zat het eerst in mijn achterzak. Nu bewees het grote dienst door mijn bovenlijf warm en droog te houden. Al de rest moest er aan geloven. Benen werden stokstijf van de koude, handen en voeten gevoelloos. Even dacht ik eraan Griet te bellen en haar te vragen me op te pikken, maar de gedachte aan Bernard Hinault in Luik-Bastenaken-Luik (zie foto hierboven) leerde me nog eens wat karakter is. Ik beet door en kwam als een ijsklompje thuis, Griet moest me helpen met uitkleden, een koud bad was al te warm. Na een lange tijd kwam de warmte terug in mijn tere lijf. Samen met de warmte kwam dat gevoel weer terug, de honger, de honger naar afzien op zware trainingen, naar doorbijten op karakter. Hopende dat we er later de vruchten van kunnen plukken.

De goesting om te trainen is sterker dan ooit en zal me zeker door de maand maart helpen. Nog maar zeven weken en dan is het rendez-vous in Frankrijk, de chemins du soleil, hoogtepunt van het seizoen (nu al).

PS: nog een coole blog gevonden: de moeite en om hier eens wat te lezen http://www.belgiumkneewarmers.com/2007/02/pro.html

 

20:11 | Commentaren (0)

27-02-08

Koers op rollen Hans Urkens 8 maart

Hans Urkens, full time werkmens, full time atleet! Hans is ne straffe gast na heel de MTB competitie in de Masters categorie op een hoopje gereden te hebben wil Hans het bij de Elites gaan proberen. Dit brengt natuurlijk extra inspanningen met zich mee en niet alleen op het gebied van trainen.

Daarom is er op zaterdag 8 maart een koers op rollen als benefiet voor het seizoen 2008 van Hans (parochiezaal Sint Jozef Vosselaar).

Inschrijven doe je op zijn website: www.hansurkens.be Het kost je maar 10 euro en het is echt een avondje plezier. En je moet echt geen fietser zijn om het goed te doen.

Heb je geen zin om te rijden kom dan zeker langs om te supporteren en iets te drinken (toegang gratis).

Ief en ikzelf zijn in ieder geval al ingeschreven als team.

Tot zaterdag 8 maart!

decoration

09:34 | Commentaren (1)

14-02-08

TT XC Bikers

TT XC bikers
Be there or be square!

13:50 | Commentaren (0)

11-02-08

Trainen in de zon, La Gomera style

De afgelopen week bracht ik samen met Griet door op het eiland La Gomera, bij Tenerife. Niks beter dan eerst op het strand liggen bij 32°C en dan door de bergen terug naar het hotel (http://www.anaterve.com/ ) te rijden...De trials zijn er heerlijk technisch zoals je kan zien in deze foto van een van onze wandelingen:

IMG_1476blog
IMG_1427blog

PS De yeti is for sale, ik heb een supersexy carbonversie besteld...                   PPS Er gaat niks boven trainen in korte mouwen en korte broek!

21:11 | Commentaren (2)

10-02-08

Een mooie zondag

Na een zaterdag vol pech moet er absoluut lekker getraind worden op deze mooie zonnige dag.

Beelden zeggen meer dan woorden

foto's 10feb 293

foto's 10feb 296

foto's 10feb 298
foto's 10feb 302
foto's 10feb 305
foto's 10feb 310

 

Foto's genomen op de blosoroute Kasterlee-Lichtaart-Herentals.

22:25 | Commentaren (2)

Ketting gebroken!?! Tooltime!!!

Lekker weertje = lekker trainen! Totdat de ketting van Bram midden in de lichtaartse bossen breekt.

foto's 10feb 291

Na een heel stuk "steppen" komen we een fietsenmaker tegen, yes! De vreugde was van korte duur, de zaak was gesloten wegens vakantie. Dankzij een wielertoerist zijn we bij de vader van de eigenaar van de fietsenzaak terecht gekomen.

De man heeft de ketting vakkundig terug op de rotversleten tandwielen gelegd. Na heel wat bedankjes vervolgen we onze weg. 

 foto's 10feb 292

Aangekomen in Vosselaar hebben we de fiets van Bram een serieuze servicebeurt gegeven. Nieuwe tandwielen, cassette en ketting. Body opengehaald, gepoetst en van nieuw vet voorzien... De fiets kan er weer tegen!

22:13 | Commentaren (1)

02-01-08

Nieuw jaar, nieuwe bike...project Snowman zo goed als klaar

Het is zover, de verschrikkelijke Yeti is klaar! Project Snowman is eindelijk in een fase gekomen waarin met de bike gereden kan worden.... Hier de eerste fotos en onderdelenlijst:

IMG_1342

IMG_1343
IMG_1347
IMG_1348
IMG_1345
De eerste testritten met de Yeti zijn al veelbelovend!

  • frame: Yeti ASR SL 2003 Medium
  • forks: Fox F100X Terralogic
  • damper: Fox Float RL (to be replaced with RP23)
  • headset: Chris King
  • Stem: Syntace F99 105mm
  • spacer: noname carbon
  • bars: Syntace Duraflite Carbon 9° 580mm
  • grips: DMR
  • shifters: SRAM X0 twisters
  • front mech: Shimano XTR, modified cage, modified for top pull only
  • rear mech: SRAM X0 medium cage
  • chain: Shimano Dura Ace
  • cassette: Shimano XTR 11-32
  • cranks: Race Face Turbine
  • chainrings: TA 44T, Tune titanium 32T & 20T
  • BB: Shimano XT square taper
  • pedals: Shimano 959
  • brakes: Hope Mono Mini with 180mm & 160mm floating rotors
  • hubs: Tune King & Kong
  • rims: Notubes Olympic
  • spokes & nipples: DT Ritchey
  • tire system: notubes (yellow tape)
  • tires: Schwalbe Nobby Nic and Racing Ralph 2008 (2.25)
  • cables: Gore Ride On fully sealed
  • seat post: Tune Starkes Stueck (27.2mm)
  • seat: Tune Speedneedle
  • seat collar: Salsa
  • bottle cage: King Cage (to be installed)
  • weight: 10,70kg - 23.59lbs

Nu maar wachten op mooi droog weer (en droge paden) om dit beestje eens volledig door te testen. Als dat dan allemaal meevalt ga ik investeren in een Fox RP23 demper (met Propedal) of in een full carbon ASRc...

Dit fiestje gaat me op zwaardere ritten in ieder geval heel wat sneller maken, bergaf kan ik nu volle bak doorvlammen.

Ik moet enkel nog de drinkbushouder monteren en nieuwe Yeti stickers laten maken en dan is ie helemaal klaar om vuil te maken.

IMG_1341

14:16 | Commentaren (2)

27-12-07

Ho ho oa oakley

Kijk eens aan wat er voor mij onder de kerstboom zat, een vintage Oakley.

Meer bepaald het model Eyeshades uit de jaren 80.

IMG_1277

Door Griet op ebay gevonden in de veronderstelling dat ze een door mij gezochte witte pro m frame gevonden had. De teleurstelling toen het pakje aankwam was bij haar groter dan bij mij. Okee het is een oud misbaksel, niet echt mooi, niet meer bruikbaar. Maar toch het kan de start worden van een mooie collectie. Ik heb al een jaren 90 Sub Zero en een 2000-er Pro M Frame.

IMG_1279

IMG_1280
Nu maar op zoek naar een 'Frame' een 'Mambo' en een retro M Frame...

14:50 | Commentaren (4)

09-12-07

Geen inschrijving voor Transalp 2008...

Het is niet gelukt om bij de eerste inschrijvingsgolf van de Transalp te zitten.

We kunnen nu nog proberen met de schriftelijke inschrijving begin januari.

Ondertussen zoeken we ook al naar alternatieven, Trans Wales, Trans Maurienne,....

14:37 | Commentaren (2)

01-12-07

Transalp 2008...inschrijvingskoorts

Vandaag openden de inschrijvingen voor de 11de Transalp.

Het beloofde weer druk te worden met 300 inschrijvingen die online geregistreerd worden en 200 die achteraf per loting uit de post weerhouden worden.

Om 7 minuten na twaalf was onze inschrijving binnen, hopelijk snel genoeg (in 2005 was het om 13 na 12 weg en waren we erbij....)

 Nu is het afwachten op de email met de bevestiging...spannend!

Dus nu maar eens een toerke gaan fietsen om niet te lang met de stress te zitten.

12:52 | Commentaren (1)

06-11-07

Project Snowman, de afwerking komt dichter

Yeti_Stencil_Logo_green
 

De afwerking van mijn Yeti ASR-SL komt ondertussen aardig dichtbij.

Ik wacht enkel nog op de tool om de lagers van de dogbone en demper te kunnen vervangen. Verder heb ik alle onderdelen nu in huis. Een dagje shoppen bij S-Tec en Bike Discount leverde een gevulde onderdelendoos aan een mooie prijs.

Het frame gaat deze week nog naar de anodisator voor de oppervlakte-afwerking.

Ondertussen werk ik verder aan het ontwerpen van de graphics voor het frame.

 Enkele fotos kan je hier zien: http://pieter5808.fotopic.net/c1403024_1.html

Gewicht zal rond de 10,6 kg zitten (10,518kg berekend), wat helemaal niet slecht is voor een 100mm fully.

15:25 | Commentaren (0)

23-10-07

Chemins Du Soleil 2008

De vernieuwde website van de wedstrijd/toertocht 'Les Chemins Du Soleil' is online: www.raid-vtt.fr

Voor collega Ief en mezelf wordt dit een van de hoogtepunten van het seizoen 2008.

Dit jaar reden we samen nog de toertocht versie van dit evenement. Een prachtig parcours en ontspannen sfeer maken van dit evenement een top evenement.

Volgend jaar, zullen we dus de wedstrijdversie rijden (op de website 'elite' genoemd). De wedstrijd bestaat eruit dat er op ongeveer 24u tijd 3 etappes gereden worden. Een van deze is een nachtetappe.

Ondertussen zijn we al aan de voorbereiding begonnen. We hebben doktor Mathieu uit Turnhout onder de arm genomen om ons te begeleiden in onze trainingen. Vanavond gaan we langs voor de eerste tests.

Op de Eurobike hadden we al rondgekeken naar een goed verlichtingssyteem. Niterider had volgens ons het beste systeem op het vlak van prijs/kwaliteit en dus hebben we hun TriNewt systeem besteld. We kunnen nu dus ook in de late uurtjes trainen en wennen aan het fietsen in het donker.

Kom geregeld eens terug voor een update.

PS: Ondertussen heeft Ief in Italië deelgenomen aan de Adrenalina Bike Extreme (Gardameer) en er een mooie 120ste plaats gereden.

http://www.flickr.com/photos/sportcommunities/1577252710/

12:56 | Commentaren (0)

11-10-07

Nieuwe datum Jeantex Bike Transalp 2008

Door de Europese Kampioenschappen voetbal is de Transalp verzet naar 19 tot 26 juli 2006.

decorationTransalp470e00ef2c1e3

13:55 | Commentaren (1)

04-10-07

Transalp 2008, datums gekend

De Transalp 2008 zal doorgaan van 12 juli tot 19 juli 2008. Inschrijven kan op 1 december 2007.

Meer info: www.bike-transalp.de

13:48 | Commentaren (0)

08-09-07

Project Snowman 2

Voorbereiding frame

Vandaag heb ik het frame van mijn Yeti ontdaan van zijn lak. Met afbijter kwam de verf er redelijk gemakkelijk af.

Onder de verf trof ik een prachtig alu kader aan, met duidelijk zichtbare Easton 7005 Ultralite stempels op de buizen. Het laswerk en de afwerking zijn prachtig!

DSC00573

Het frame kan nu bijna naar de anodisator, nog een kabelgeleider aan passen aan de schijfremmen die er op moeten.

De grote vraag blijft de kleurkeuze, zilver of zwart? Als ik het frame nu zie heeft zilver (of natuur) wel wat. Ziet er lekker proto uit ;)

DSC00576

Meer nieuws wanneer er weer wat gedaan wordt.....
 

16:42 | Commentaren (2)

05-09-07

Update...

Na een maand van relatieve rust is het tijd om terug te beginnen trainen.

Tijd om mezelf klaar te stomen voor de Adrenalina Bike Xtreme aan het Gardameer.

Een wedstrijd met 31km klimmen gevolgd door een afdaling van 20km. Dit over de beroemde Tremalzo-pas aan het Gardameer.

Project Snowman loopt ondertussen rustig verder, ik heb alle spullen in huis gehaald om het frame klaar te maken voor anodisatie.

Eerst zal ik de verf afbijten en daarna indien nodig het frame opschuren zodat het een mooie egale finish krijgt. De keuze voor de vork is ondertussen ook gemaakt, het zal een nieuwe Rock Shox SID worden. Spijtig genoeg komt die pas in februari op de markt...

Remmen worden de prachtige Hope Mono Minis, waarschijnlijk de zeer lichte pro versie. Zou moet het geheel toch wel duidelijk onder de 10,5kg uit komen.

Om een echt lichte fully te maken presenteerde Yeti op de Eurobike de carbonnen versie van de ASR-SL. Deze is maar liefst 600g lichter dan mijn volledig aluminium versie!! Daarmee zou ik een fully kunnen opbouwen die maar even zwaar is als mijn hardtail Dean.

Met een prijs van 2800 Euro (voor het kader) blijft het spijtig genoeg alleen maar bij dromen...

Voor fotos en meer details: http://www.cyclingnews.com/tech/2007/shows/eurobike07/?id=results/eurobike073

12:54 | Commentaren (0)

20-08-07

top pull road front mech

One way to save weight is using a road front mech on a MTB. Especially when running a 2x9 drive train. One of the downsides is that roadmechs are only available in down pull versions (cable coming from underneath the mech), however many MTBs have a top pull cable routing.

I started of with a old Shimano Ultegra mech and decided to modify it to a top pull mech. The conversions consist of turning around the front part of the parallellogramme. To do this the mech is first separated by loosening the two 3mm hex bolts.

5 rear view
Then the rear part of the bushing is carefully filed away so that it can be removed with a punch. The front part ca now be detached from the cage.

1 parts
2 parts

Then the front side of the part is filed down and a recess is filed in the part to clear the back part (see pics).

3 recess

4 recess
The front part is then reinstalled with in reverse sense. The bushing is punched back into place (securing is by tapping the open part of the bushing with a conical punch). The 3mm hex bolts are put back in place. I drilled out th bolts to save additional weight. The mech can be mounted on the bike.

10 front view
This is my first attempt and prototype. Further steps: polish surface, bolt tuning (al & ti), finding a light clamp, test it in the field.

If all works ok I will see if I can do the same with a Dura Ace and source a light carbon fibre collar.

weight after modification: 109g including collar

22:17 | Commentaren (0)

19-08-07

Project snowman started

decoration
 

Vandaag is project snowman aka Yeti ASR SL RS begonnen! Met dit project verloochen ik eigenlijk mezelf, ik (Pieter Potters de grote fully-hater) ga een full suspension opbouwen. Ik heb altijd al gedroomd van een Yeti en die droom wordt nu stilaan waar, zoals dat ook met mijn titanium Dean het geval was.

De basis voor het project is een oudere Yeti ASR SL die ik voor een prikje kocht, er was wel wat werk aan. Lagers moeten vervangen worden, zadelpen zat potvast. Na een kleine 5 uur werk is de zadelpen er eindelijk uit en kan het project van start gaan.

Doel: een fullsupension (vering voor en achteraan) duidelijk onder de 11kg.

Meer over het project en eerste fotos komen eraan.

PS Yeti ASR SL RS staat voor Yeti Active Suspension for Racing SuperLight RennSport

PPS Klooien aan fietsen is gewoon dikke pret, lang leve de cult!

23:08 | Commentaren (0)

13-08-07

WK Marathon in Verviers

Gisteren zijn we met zijn 3en (Pieter, Stef, Ief) naar het WK Marathon in Verviers gaan kijken. De deelnemers kregen 105 zware Ardennen kilometers onder de wielen geschoven. De regenval van de laatste dagen had het parcours loodzwaar gemaakt. Gelukkig scheen op de dag zelf de zon met volle kracht.

Na een toch wel interessante wedstrijd kwam de zwitser Christophe Sauser als eerste over de lijn en won zo (eindelijk) de regenboogtrui!

Hier nog enkele fotos die we onderweg namen:

IMG_0631

IMG_0695

IMG_0700
IMG_0702
IMG_0706
IMG_0707
IMG_0709
IMG_0728
IMG_0730
IMG_0754
S avonds nog mijn nieuwe Middleburn cranks en XTR pedalen gemonteerd.

cranks rs8 001

cranks rs8 007

20:43 | Commentaren (0)

WK Marathon in Verviers

Gisteren zijn we met zijn 3en (Pieter, Stef, Ief) naar het WK Marathon in Verviers gaan kijken. De deelnemers kregen 105 zware Ardennen kilometers onder de wielen geschoven. De regenval van de laatste dagen had het parcours loodzwaar gemaakt. Gelukkig scheen op de dag zelf de zon met volle kracht.

Na een toch wel interessante wedstrijd kwam de zwitser Christophe Sauser als eerste over de lijn en won zo (eindelijk) de regenboogtrui!

Hier nog enkele fotos die we onderweg namen:

IMG_0631

IMG_0695

IMG_0700
IMG_0702
IMG_0706
IMG_0707
IMG_0709
IMG_0728
IMG_0730
IMG_0754
S avonds nog mijn nieuwe Middleburn cranks en XTR pedalen gemonteerd.

cranks rs8 001

cranks rs8 007

20:43 | Commentaren (0)

WK Marathon in Verviers

Gisteren zijn we met zijn 3en (Pieter, Stef, Ief) naar het WK Marathon in Verviers gaan kijken. De deelnemers kregen 105 zware Ardennen kilometers onder de wielen geschoven. De regenval van de laatste dagen had het parcours loodzwaar gemaakt. Gelukkig scheen op de dag zelf de zon met volle kracht.

Na een toch wel interessante wedstrijd kwam de zwitser Christophe Sauser als eerste over de lijn en won zo (eindelijk) de regenboogtrui!

Hier nog enkele fotos die we onderweg namen:

IMG_0631

IMG_0695

IMG_0700
IMG_0702
IMG_0706
IMG_0707
IMG_0709
IMG_0728
IMG_0730
IMG_0754
S avonds nog mijn nieuwe Middleburn cranks en XTR pedalen gemonteerd.

cranks rs8 001

cranks rs8 007

20:34 | Commentaren (0)

06-08-07

Fotos van eventshot.eu online

De fotos van de officiele transalpfotografen staan online, er staat mooi materiaal bij.

http://www.eventshot-gallery.de/events/main.php?g2_itemId...

decoration

 

20:34 | Commentaren (0)

31-07-07

Fotos van onderweg

Afb002b

Duidelijk, toch!
Afb007b

Losrijden, vlakbij Mittenwald en stretchen voor Stef.

Afb012

Klimmen op singletrack, zalig!

Meer in ons fotopic album, http://teamrennsport13.fotopic.net/

17:21 | Commentaren (2)

Eerste fotos...meer later in ons album.

Enkele fotos:

DSC_0008

Na een overnachting in Füssen, wachtende op verse Diesel

DSC_0011

DSC_0018

DSC_0039

DSC_0042

DSC_0052

DSC_0058

DSC_0079

DSC_0111

DSC_0117

12:58 | Commentaren (0)

29-07-07

Tales from the dark side

Dag 3: Mayrhofen - Brixen

 

Vandaag staat er maar een grote klim op het programma, de Pfitscherjoch, daarna gaan we netto gezien berg af naar Brixen. Maar in de schijnbare afdaling zitten enkele knikjes die er op het hoogteprofiel onschuldig uitzien, in werkelijkheid zijn dit taaie brokjes.

De klim begint heel gelijkmatig over asfalt, het is ook niet meer extreem warm en er waait een wind vanuit de bergen door het dal. Vanaf vandaag laten we alle ambities varen en besluiten we de transalp als een toertocht te rijden. Na een bevoorrading aan de Schlegeis stuwdam gaat de klim verder over een technische singletrack. De singletrack is zwaar maar grotendeels te rijden (enkele trappen zijn te groot), zalig als je je zo kan uitleven op een technische klim. Doordat we al wat achterop in het pak zitten is er ook weinig verkeer. Op de laatste meters singletrack scheur ik echter de flank van mijn voorste band open (gevolg van een uitwijkmaneuver voor een knappe wandelaarster). Ik hoor lucht ontsnappen en stop meteen om de Notubesvloeistof naar de scheur te leiden. Het grootste luchtverlies stopt en ik kan verder doorrijden. Stef is ondertussen gepasseerd en we besluiten om bovenop de col lucht bij te pompen. Na de singletrack volgt het laatste stuk van de klim over diepe en heel losse schotter. Bijna iedereen gaat te voet, buiten een klein stukje waar ik voet aan de grond moet zetten slaag ik erin heel de klim te rijden. Boven al wat lucht in de band geblazen en wat fotos genomen terwijl ik op Stef wacht. Daarna samen met een rotvaart de afdaling in. Beneden nog een paar keer wat lucht bij geblazen, de scheur is toch net wat te groot voor de vloeibare latex.

In het venijnige op en neer stuk heeft Stef echt last van de knie. Doordat hij geen kracht kan zetten heeft hij ook niet de explosiviteit om de klimmetjes op te stormen (zoals wij Belgen dat goed zouden moeten kunnen, Ardennen, Hageland,...). Op de lastigste momenten duw ik hem af en toe naar boven. Vlak voor het einde van de etappe ligt er nog een prachtige zanderige singletrack. Bij het ingaan van deze track springt mijn voorste band echter van de velg door de te lage bandendruk. Band opgepompt, Stef als weg, spring zelf terug op de fiets, terug lek! Stef weg, geen CO2 patronen meer dus binnenband steken en pompen met de gewone pomp. Dan naar de finish gevlogen met weer enkele wagons aan de rennsport locomotief. Bij het indraaien van de oude stad vliegt er een duif recht in mijn voorwiel. Veren en dons vliegen in het rond, maar we blijven recht. Na de finish een goei terras gezocht en een lekere pizza naar binnen gespeeld, genieten....

 

Dag 4: Brixen - San Vigilio

Vandaag twee serieuze beklimmingen, de laatste de Kronplatz kennen we nog van 2 jaar geleden. Buiten de panoramas is dit eigenlijk geen bijzondere etappe, geen spectaculaire paadjes of ander technisch leuk spul. Wel komen we in San Vigil, waar de lasagne en de rest van de pasta party uitmuntend is. Stef wordt ook nog op de CCD van fotograaf Peter Musch vastgelegd: http://picasaweb.google.de/bike.transalp/BestOf17072007/p...

 

22:49 | Commentaren (0)