22-09-06

De bike van Pieter, deel 1

Mijn bike is een Dean Colonel volledig naar eigen wens opgebouwd. Deze fiets heb ik besteld na de LCMT 2005. Daar reed toen een titanium Raleigh rond, afgemonteerd met stijlvolle en klassieke onderdelen. Ik was meteen helemaal weg van de cleane retro looks van die bike. De zoektocht op het internet werd meteen ingezet. Het moest dus titanium zijn, het moest er strak uitzien en betaalbaar zijn (-€2000) n liefst ook nog van een merk met een beetje cultstatus.

 

Bij het oprakelen van herinneringen uit de booming '90s kwam ik bij Dean uit www.deanbikes.com . Nog steeds in business met mooie bikes, strakke lasnaden en een deftige prijs. Nog wat rond gezocht maar uiteindelijk was de keuze snel gemaakt. Een Dean Colonel met enkele aanpassingen naar mijn wens.

 

Ik had ondertussen ook al een hele hoop nieuwe onderdelen om mijn toenmalige Cannondale F700 Caad3 te tunen. Deze werden gereserveerd voor de Dean om uiteindelijk een volledig nieuwe bike op te kunnen bouwen. De bestelling werd begin mei 2005 geplaatst bij Nick van deanbikes Duitsland. De levertermijn zou 6 weken bedragen, maar ik kende de reputatie van Dean al om steeds te laat te zijn met hun leveringen. Wel hoopte ik de bike nog klaar te hebben tegen de Transalp van dat jaar (2005). Ondertussen werden een hele hoop high end onderdelen van Duitsland naar België gehaald. Hierdoor kon ik de toch wel aanzienlijke kosten van het project spreiden zodat ik niet op water en brood moest leven om mijn droombike te hebben.

 

Na 5 maanden was het dan zover en had de koerier een grote kartonnen doos afgeleverd, dat was nog eens leuk thuiskomen van het werk...

 

Het frame was gewoon helemaal wat ik wilde, zalig. Ook Stef was danig onder de indruk (maar kiest toch nog steeds voor de pussy full suspensions). De opbouw kon dus beginnen. Meer daarover in deel 2.

 

21:24 | Commentaren (0)

08-09-06

Opening Kolonieroute Merksplas

Vandaag is Pieter naar de opening van de nieuwe permanente MTB-route van Merksplas-Wortel geweest.

 

Deze nieuwe vaste route loopt doorheen de bossen en langsheen de weides van de beide gemeentes. In totaal kan je er 41km rijden, je kan ook aansluiten op de Haarlebeekroute om dan in totaal 91km te rijden.

 

De gemeentes Merksplas en Hoogstraten steunden de opening door voor iedereen een aandenken te voorzien (een Buff), bevoorrading onderweg (zeer uitgebreid) en bij aankomst 3 consumpties aan te bieden. Dit alles geheel gratis, waarvoor onze oprechte dank!

 

Kers op de taart was de aanwezigheid van Ludo Dierckxsens (of hoe schrijf je het) de sympathiekste en breedst lachende ex-prof wielrenner.

 

Op de tocht kwam Pieter, Karl Potters tegen deze vroeg of hij interesse had om in oktober mee te gaan racen in Italië, de Adrenalina Bike Xtreme. Eerst de Tremalzo op daarna de moordende afdaling terug naar Limone aan het Gardameer (zie ook slotetappe TAC 2006). Pieter ziet dit wel zitten.

 

Meer info over de MTB-route: http://www.adremmagazines.be/mountainbikeplus/

 

http://users.pandora.be/kadee/kolonieroutekaart.pdf#searc...

 

Meer info over de Adrenalina Bike Xtreme: http://www.bikex-treme.com/

21:32 | Commentaren (3)

05-09-06

Welkom op onze rennsport blog

Welkom op de Team Rennsport Blog.

 

Rennsport is het Duits voor 'racing, wedstrijdsport', Porsche heeft zijn meest gefocuste autos tot nu toe altijd de afkorting RS meegegeven. RS voor RennSport. Deze zelfde focus willen wij ook verder toepassen.

 

Het begon allemaal in 2004 toen we nog druk bezig waren met getunede VW's. Rennsport was toen de naam van onze vriendengroep. Stef met zijn Corrado 16V, Dries met zijn MK1 Golf GTI en Pieter ook met een Corrado 16V. We hielden ons ook bezig met circuitrijden met onze VWs (Zolder, Spa-Francorchamps).

 

Uiteindelijk verschoof onze aandacht van de autos terug naar fietsen en besloten Stef en Pieter eind 2004 om de volgende zomer deel te nemen aan de Transalp Challenge (zie uitleg rechts).

 

In 2005 namen we dan ook deel aan de Transalp. Gewapend met de bestelwagen van Bloemen Sas in Vosselaar als supportwagen en Joris (broer van Pieter) als chauffeur/begeleider trokken we naar Zuid-Duitsland om de Alpen in een race over te steken. Acht dagen later (of 726km en 22327Hm) kwamen we moe maar voldaan en op de 166ste plaats bij de mannen (van de 303 mannen teams) in het Italiaanse Jesolo aan de Adriatische kust aan.

 

Van 2006 besloten we een "Transalp sabatsjaar" te maken. Stef maakte zijn eindwerk af om later af te studeren. Pieter reed een van de toptijden tijdens de beklimmingen van de Mont Ventoux met Sporta.

 

Maar de gedachten aan de TAC 2005 bleven door ons hoofd spoken. We moesten en zouden een keer terug gaan.

Voor Pieter zou de terugkeer naar de Transalp (TAC) al vroeger zijn dan gedacht. Via de website stelde hij zich kandidaat om te gaan helpen bij de organisatie. Hij werd samen met 15 anderen gekozen om te komen helpen. Leuk extraatje is dat hij hiermee een gegarandeerde team-startplaats voor 2007 wist te verdienen.

Naast een ongeloofelijk leuke tijd als helper op de TAC, is een deelname voor 2007 nu ook een feit voor Team Rennsport.

 

Op deze blog willen we jullie verder op de hoogte houden van onze vorderingen terwijl we naar de TAC 2007 toe leven.

 

Gute Fahrt!