07-05-07

trainingskampje aan het Gardameer

Na een week in Miami (voor mijn werk) vertrok ik samen met collega Ief naar Limone Sul Garda. Mijn benen waren helemaal opgezwollen door de lange vlucht en het stil zitten dat daarbij hoort. Door een week zonder trainingen en Amerikaans eten waren er ook 2 kilootjes lichaamsgewicht bijgekomenm net toen ik onder de 70kg zat :-(

Met een jetlag van hier tot in Tokyo vertrokken we dus met de auto naar La Dolce Italia.

Na een heel vlotte reis (owv feestdag 1 mei) konden we ons installeren in het hotel. Ons hotel voor de komende week was Hotel Limone waar ik ook al verbleef toen ik in oktober de Adrenalina Bike Xtreme wedstrijd in Limone reed. Het is er gewoon goed, relaxed, vriendelijk, nice price: een aanrader. Direct vroeg in bed gekropen om de volgende ochtend met de koersfiets al eens naar Riva en Torbole te rijden. In Riva en Torbole de vele coole bikeshops gechecked en ook de nodige kaarten en documentatie voor de tochten gekocht (Moser gidsen zijn aan te raden).

Daarna een pasje beklommen door het dorp Tenno, de benen even losgooien en merken dat jetlags en fietsen niet de beste vrienden zijn. Voor de rest van de week zou ik last blijven hebben van de jetlag, een algemeen uitgeput gevoel door heel het lichaam.

Ief had geen jetlag en met zijn 'dikke poten' en kleine verzetje klauterd hij overal op.

Uiteindelijk moesten we onze verkenningstocht afbreken omdat het begon te regenen. Doorweekt bereikten we het hotel. Gelukkig hadden we de koersfiets genomen en bleven de MTB schoenen dus droog. Ondertussen was mijn oog al gevallen op een nieuw paar MTB sloffen (vet geile Pearl Izumi Juice, die ik later ook gekocht heb) en een nieuw paar Adidas race schoenen had ik ook al gekocht (solden, 50%).

Donderdag dan vertrokken voor een echte MTB tocht. De Sentiero 101 als klim begonnen. Deze pad is eigenlijk de afdaling van de Bike Xtreme wedstrijd, er zitten stukken van 38% in. Vreemd genoeg konden we het merendeel van de klim rijden (Ief nog meer dan ik). Daarna de 117 genomen maar deze moesten we te voet nemen vanwege technisch onmogelijk om er te rijden. Op de kam aangekomen de bosweg naar het Ledro-meer genomen. Dan gemerkt dat we de verkeerde kant opgedraaid waren. Bij het terugrijden bleek dat er twee van de vijf kettingbladbouten uit mijn crankstel ontbraken...Terug naar het hotel dus langs een mooie technische pad. In het hotel aangekomen de bladbouten vervangen en vastgezet ketting nog eens gesmeerd en met een lekkere panini in het buikje richting Tremalzo.

Begonnen aan de klim naar de Tremalzo over de waanzinnig steile asfaltweg naar Vesio en dan vanaf San Michele over de kiezelweg verder. Het begon echter weer donker en regenachtig te worden. Dus hebben we er toen voor gekozen terug te keren naar het hotel. Toch een dagje van +2500hm achter de kiezen.

Vrijdag was het bij het ontwaken triestig, heel triestig, regen, massas regen vielen uit de hemel. Na het ontbijt dan maar naar Riva en Torbole gereden. Ief kocht er een coole wielerpet van Kazachstan en ik de MTB schoenen die ik op het oog had. Na het middageten dan toch maar vertrokken voor een ritje op de koersfiets. De benen dik in het vet en hop met de geit. Na een uur klimmen terug afgedaald naar het hotel, afzien en nat maar leuk.

Zaterdag zouden we dan nog eens proberen de Tremalzo op te rijden, eerst losgereden door naar Riva en terug te bollen om dan met frisse moed aan de klim te beginnen. Dit keer geraakten we al een heel stuk verder. Maar op 1000hm begon het weer te regenen, te hard om door te rijden. Terug naar het dal dus, terug naar het hotel.

Na wat eten besloten om dan maar eens naar het Lago di Ledro te rijden, via Riva. Maar wat er op 1000hm gebeurde kan je al wel raden: regen! Dus terug naar beneden. Het zag er naar uit dat we nooit een echte toer zouden kunnen doen...

In de bar die avond hebben we de rode wijn en de Averna dan maar even rijkelijk laten stromen als de regen. Het gevolg: veel te laat in bed. Zondag dus ook laat opgestaan, maar het weer zag er wat beter uit. Dus spanbroekske aan en de bike op. Weer over de steile asfaltklim naar Vesio om dan de weg naar de Passo Notta te nemen. Daarna de afdaling genomen zoals in de Adrenaline Bike Xtreme race (deze hadden we donderdag al beklommen) en dan eindelijk gereden waarvoor we gekomen waren: singletrails en vette afdalingen. Daarmee zat de reis er al weer op, vandaag kwamen we na 11 uur in de regen terug aan in het regenachtige België (aan het Gradameer is het nu SUPER weer).

We zullen zeker nog eens terug gaan naar het Gardameer, er staan nog genoeg tochten in onze Mosergids. We hopen dan wel een tolk mee te kunnen nemen, mogelijks hebben we de 'package' daarvoor al gevonden.

Pieter

PS: De Bike Xtreme wedstrijd is dit jaar op 21 oktober.

21:30 | Commentaren (1)

afdaling richting Limone hee hallo!
Al een paar jaar ga ik op vakantie naar het Gardameer, maar DE afdaling van de transalp richting Limone heb ik nog niet kunnen vinden (durfde niet te gokken met de wandelpaden).. maar als i khet goed begrjip: vanaf de Passa Nota, de 117 en daarna de 101 richting Limone?

Superbedankt al je het me een beetje uit kan leggen,