08-09-07

Project Snowman 2

Voorbereiding frame

Vandaag heb ik het frame van mijn Yeti ontdaan van zijn lak. Met afbijter kwam de verf er redelijk gemakkelijk af.

Onder de verf trof ik een prachtig alu kader aan, met duidelijk zichtbare Easton 7005 Ultralite stempels op de buizen. Het laswerk en de afwerking zijn prachtig!

DSC00573

Het frame kan nu bijna naar de anodisator, nog een kabelgeleider aan passen aan de schijfremmen die er op moeten.

De grote vraag blijft de kleurkeuze, zilver of zwart? Als ik het frame nu zie heeft zilver (of natuur) wel wat. Ziet er lekker proto uit ;)

DSC00576

Meer nieuws wanneer er weer wat gedaan wordt.....
 

16:42 | Commentaren (2)

05-09-07

Update...

Na een maand van relatieve rust is het tijd om terug te beginnen trainen.

Tijd om mezelf klaar te stomen voor de Adrenalina Bike Xtreme aan het Gardameer.

Een wedstrijd met 31km klimmen gevolgd door een afdaling van 20km. Dit over de beroemde Tremalzo-pas aan het Gardameer.

Project Snowman loopt ondertussen rustig verder, ik heb alle spullen in huis gehaald om het frame klaar te maken voor anodisatie.

Eerst zal ik de verf afbijten en daarna indien nodig het frame opschuren zodat het een mooie egale finish krijgt. De keuze voor de vork is ondertussen ook gemaakt, het zal een nieuwe Rock Shox SID worden. Spijtig genoeg komt die pas in februari op de markt...

Remmen worden de prachtige Hope Mono Minis, waarschijnlijk de zeer lichte pro versie. Zou moet het geheel toch wel duidelijk onder de 10,5kg uit komen.

Om een echt lichte fully te maken presenteerde Yeti op de Eurobike de carbonnen versie van de ASR-SL. Deze is maar liefst 600g lichter dan mijn volledig aluminium versie!! Daarmee zou ik een fully kunnen opbouwen die maar even zwaar is als mijn hardtail Dean.

Met een prijs van 2800 Euro (voor het kader) blijft het spijtig genoeg alleen maar bij dromen...

Voor fotos en meer details: http://www.cyclingnews.com/tech/2007/shows/eurobike07/?id=results/eurobike073

12:54 | Commentaren (0)