29-09-09

Miljaar, wat een coole porsche!

decoration

 

Meer hier: http://drivr.be/2009/09/25/singer-911-eclectische-custom-...

20:46 | Commentaren (2)

28-09-09

ons menneke

gijs blog

22:23 | Commentaren (1)

24-09-09

GIJS, geboren 24/09/09

gijs

22:14 | Commentaren (8)

21-09-09

Waarom singlespeed?

Daarom singlespeed:

decoration

Meer fotos van SSWC09 (single speed world championship 2009):

http://singletrack.competitor.com/race/its-beer-thirty-in...

http://www.velonews.com/photo/gallery/98039

http://www.flickr.com/photos/13538329@N05/sets/7215762228...

 

20:18 | Commentaren (1)

19-09-09

Road rage

Ex-wegrenner/gele trui Moncassin droogt MTB icoon Cedric Gracia af...

 

10:15 | Commentaren (0)

15-09-09

Chemins de soleil, video!

Met op 3min.20sec. team XC Bikers vol in beeld...en nog eens op 18min.20sec.

 

16:13 | Commentaren (0)

13-09-09

Eerste parts binnen!

De eerste parts voor de niner zijn verzameld.

IMG_3362

De rest komt samen met het frame (banden, ketting, vork, kroontjes,...) er er zijn nog een paar kleine 'afwerkingsdingen' onderweg (CK bearing cap, alu bouten, esi handvatten).

Het frame-pakket zal ook niet meer heel lang op zich laten wachten (een dikke 10 dagen).

13:29 | Commentaren (2) | Tags: niner one 9

10-09-09

New rig coming soon

Het ninerframe met bijhorende vork zal in iets van een dikke 2 weken aan de voordeur staan, very nice!

De andere onderdelen verwacht ik morgen of maandag en dan Ernie beginnen met het spaken van de wielen. Ernie maakt al mijn wielen en zijn vakmanschap is ongekend: www.bikeboosting.nl

Hoe het geheel er uit zal zien? Zo ongeveer:

img_0255

Met een beetje geluk nog net op tijd klaar voor het Nederlands Kampioenschap singlespeed...

20:31 | Commentaren (0)

09-09-09

new rig

Nieuwe bike op komst om tussen het luier-verversen door snel een rondje door het bos te kunnen doen zonder teveel onderhoud aan de fiets achteraf.

De dean wordt ontmanteld en de componenten die niet kunnen dienen voor de nieuwe bike worden verkocht: http://www.2dehands.be/listuser/1878108/

De nieuwe bike? Scandium, singlespeed, 29inch wielen: Niner One9

decoration

Parts: Hope remmen en naven, Notubes velgen, Middleburn cranks, Tune, Truvativ, Syncros, Chris King, Schwalbe

Ook zin in singlespeed of grote wielen? Beste service vind je bij Jelle: www.singlespeed.nl

Weldra cruisen er 2 One 9s door Turnhout want Stef heeft er al eentje.

 

21:06 | Commentaren (0)

07-09-09

Beetje bij beetje

Beetje bij beetje blijven we grammen sparen op de Scott, deze keer met een van de coolste zadelpenklemmen op de markt.

mcfk 004

De winst is een ronde 9g ten opzichte van de aluminium Scott klem.

20:28 | Commentaren (0)

03-09-09

zoek de fout

decoration

21:10 | Commentaren (3)

01-09-09

Nationalpark Bike Marathon Scuol (CH) 2009

De Nationalpark Bike Marathon, 'rap' even over en weer naar Zwitserland om een marathon te rijden. Vrijdag vertrekken, zaterdag fietsen, zondag terug thuis, strak plan, maar zo pikken we toch een alpenmarathon mee met een minimum aan verlof.

Donderdagavond werd de auto tot de nok vol geladen, 1 fiets, tent en bagage in de koffer en 3 bikes op het fietsenrek.

Vrijdag om 05.30 vertrek ik naar Geel om van daaruit met de rest van de boys (Ief, Wim, Bram) naar Scuol (CH) te rijden. Na een rustige autorit komen we rond 16.30 aan en nemen een plaatsje in op de camping. Wat meteen opvalt is dat er vooral Zwitsers aanwezig zijn en eerder weinig buitenlanders. Nadat de tent opgesteld is trekken we onze fietspakjes aan en vertrekken we voor een klein ritje. We rijden de startklim op en komen off road terug naar beneden. Wim rijdt al meteen lek (scheur in de flank van zijn band). De beentjes voelen wat stram aan na de lange autorit.

Aansluitend op het losrijden gaan we naar de pastaparty en halen we onze startnummers op. Meteen is duidelijk dat dit weer een toonbeeld is van Zwitserse perfectie, alles is tip top geregeld.

Voor het slapen gaan monteer ik nog een nieuwe trapas en Wim repareert zijn band. Ondertussen drijven donkere wolken boven de vallei...

Zaterdag 05.00u, de wekker gaat en we kruipen uit onze nest, 4 zombies komen uit de tent en vertrekken naar het ontbijt. De organisatie heeft een goed gevuld ontbijtbuffet opgezet voor alle deelnemers, wel zo handig als de start vroeg valt. Na het ontbijt kleden we ons om en maken we ons klaar voor de start, ondertussen valt er al nat uit die dreigende wolken. Al snel regent het echt en staat iedereen te schuilen onder een afdakje vlakbij de startboxen, we twijfelen nog even of we een regenjas moeten gaan halen of niet. Om 07.15 wordt de start gegeven en zijn we vertrokken voor 138km en 4020hm door de Alpen. Ik vat de eerste klim op een heel rustig tempo aan en sluit uiteindelijk bij Wim aan. Ief en Bram zijn al vertrokken (Bram startte in de eerste box, wij in de laatste) ondertussen blijft het regenen. Wim en ik besluiten om heel de dag als easy rider te rijden en gewoon te genieten van het parcours en het rijden op zich. In een eerste afdaling zien we dat er een valpartij geweest is op het natte asfalt. Een van de slachtoffers is Bram, hij geeft teken dat we door moeten rijden en dat er hulp onderweg is.

eerste klim

In de afdaling na de top komen we alweer een volgende slachtoffer van een valpartij nodig. De regen maakt alles natuurlijk net wat gevaarlijker. We rijden verder aan een goed tempo en al snel zijn we boven op de tweede klim. Nu volgt een prachtige afdaling met single track en double track op 2000m hoogte, heerlijk. We razen naar beneden en ondervinden weinig hinder van tragere rijders. Op de derde klim naar Alpisella halen we heel wat bikers in ondanks dat we nog steeds hetzelfde rustige tempo rijden, meteen wordt duidelijk dat je een rit als deze toch best goed kan indelen.

pre livigno

Na een steile afdaling met veel verkeer (af en toe moeten we toch wel 'binnenkant haarspeldbocht' inhalen) komen we aan het meer van Livigno. Wim zet zich op kop en trekt heel het pak uit elkaar, ik neem af en toe over en voor we het weten staan we alweer aan een bevoorrading. Deze zijn trouwens perfect georganiseerd en het aanbod is royaal. Sportdrank wordt in drinkbussen aangegeven, er zijn gels, repen, bananen, bouillon, taartjes, cola,...de beste bevoorrading die ik ooit gezien heb.Na de bevoorrading moeten we de Pass Chaschauna op, de gevreesde hoogste pas uit de race. Op iets van een 12km moeten we 800hm overwinnen. De klim is steil en bestaat uit los zand en losse schotter, de wind raast rond de oren en de door de hoogte is de lucht eil. Verschillende passages moeten we te voet doen. Maar de beloning is groot, de afdaling is een pareltje, uitgeregende wandelpaden die steil naar beneden slingeren gevolgd door een vlakkere trial naast het water waar de snelheid meteen hoog oploopt als je de 'flow' er in kan houden. Op het einde gaat het over brede boswegen terug naar het dal.

afdaling chaschuana

Het einde is een dikke 50km door, langs en naast het dal. Dat wil zeggen korte steile beklimmingen en afdalingen, vals plat, wind op kop, oneindig lang op en af. Kortom een soort Ardennenrit en dat kruipt in de benen na al 3000hm en 90km. Doordat we al heel de rit op reserve gereden hebben kunnen we dit nog aan een redelijk tempo afwerken en rijden we zonder stukken over de finishlijn.

race end

Aan de tent vinden we Bram terug met zijn knie in het verband en een zwaar gekneusde heup. Na een douche trekken we naar de lokale pizza-tent en eten we onze buikjes rond.

Zondag vertrekken we terug naar Belgie nadat Bram nog even langs het ziekenhuis geweest is voor een controle van zijn wonde. Na een monsterrit met heel veel files en vertragingen komen we moe maar voldaan terug thuis aan. Een ding staat vast en dat is dat we allemaal nog eens terug willen, om zonder vallen te rijden, om zonder regen te rijden, om de panoramas te zien ipv de wolken, om te genieten.

Uiteindelijk hebben Wim en ik een eindtijd van 8u40min, als resultaat van ons rustige tempo. Maar laat het duidelijk zijn dat je deze marathon niet zonder een deftige voorbereiding uit zal rijden. De combinatie van de lange afstand, de beklimmingen, de gemiddelde hoogte waarop gereden en de pittige finale maken er een 'serieuze rit' van. Maar zeker een aanrader voor iedereen die gewoon is van marathons te rijden. De organisatie is perfect en het parcours is veel beter dan de doorsnee alpenmarathon of transalprit.

www.bike-marathon.com

13:24 | Commentaren (1)